VIRTUÁLNA ASISTENTKA - VAŠA POMOC V PODNIKANÍ

Aké pravidlá musíte dodržiavať pri vyhlasovaní súťaží na sociálnej sieti Facebook?

súťaž.png

Ak sa rozhodnete vyhlásiť súťaž pre fanúšikov vašej FB stránky, resp. chcete nových fanúšikov pomocou súťaže získať, mali by ste poznať pár základných pravidiel, ktoré by ste mali pri vyhlásení súťaže dodržiavať:

Musíte k súťaži zverejniť pravidlá - tzv. štatút súťaže, ktorý bude upravovať podmienky a spôsob realizácie spotrebiteľskej súťaže. Môžete ho uverejniť aj priamo v poste, či v poznámke. Porušenie povinnosti zverejniť pravidlá súťaže kontroluje Slovenská obchodná inšpekcia.

Čo by mali obsahovať pravidlá súťaže?

-kto organizuje súťaž (firemné a kontaktné údaje),

-od kedy do kedy trvá súťaž,

-kto sa môže a kto sa nemôže zapojiť do súťaže,

-aké sú podmienky pre zapojenie sa do súťaže (kedy sa človek stáva účastníkom súťaže),

-kto je vylúčený zo súťaže (napr. zamestnanci organizátora),

-aké sú ceny v súťaži,

-aká je hodnota cien a prípadne kto znáša daňovú povinnosť za výhry,

-aké sú podmienky pre získanie výhry v súťaži,

-akým spôsobom sa určuje výherca súťaže,

-kedy a akým spôsobom budú oznámení výhercovia,

-ako budú odovzdané výhry,

-kedy výherca stráca nárok na výhru,

-aké sú prípadné pravidlá pre predčasné ukončenie alebo zrušenie súťaže,

-informácie o ochrane osobných údajov – aké osobné údaje sa spracúvajú, ako budú využívané, aké sú práva účastníka súťaže v súvislosti s ochranou osobných údajov atď,

-prehlásenie súťažiaceho o tom, že spoločnosť Facebook voči nemu nemá žiadne záväzky, a tiež vaše prehlásenie o tom, že súťaž nie je žiadnym spôsobom sponzorovaná, odobrená ani riadená spoločnosťou Facebook a nemá s ňou žiaden vzťah.

Čo pri súťaži nemôžete od fanúšikov žiadať, aby pre účasť v súťaži urobili:

  • zdieľali vašu FB stránku,

  • označili seba alebo priateľov v príspevku či fotografii,

  • zdieľali príspevok na nástenke ich priateľov.

Nemôžete teda vyzývať ľudí štýlom „zdieľaj a vyhraj“, „daj like a zdieľaj“, „zdieľaj a komentuj“

a pod. Súťaž nemôžete robiť na osobnom profile, musí to byť profil firemný profil, teda fanpage vašej firmy, služby alebo produktu.

Čo pri súťaži môžete od fanúšikov žiadať, aby pre účasť v súťaži urobili:

  • príspevok „lajkli“ (označili „páči sa mi“),

  • komentovali príspevok,

  • pridali príspevok na vašu stránku,

  • lajkovali príspevky (alebo fotky) o ktorých sa hlasuje,

  • poslali vám správu cez FB.

Nezabudnite ani na povinnú registráciu súťaže na stránke Úradu pre ochranu osobných údajov, a to ako informačný systém spotrebiteľskej súťaže. Registrácia je bezplatná a stačí len vyplniť online oznámenie – od momentu odoslania môžete spracúvať osobné údaje pre účely konkrétnej súťaže. Po ukončení súťaže musíte opätovne vyplniť formulár, ktorým informujete Úrad o ukončení spracúvania osobných údajov.

 

Tieto stránky používajú cookies.
Prehliadaním týchto stránok s používaním cookies súhlasíte.